Pastís de peix i marisc especialment econòmic

Aquesta és una recepta que vaig fer en contra de tothom perquè “quina mala pinta que fa”, fins i tot abans de fer-la: és a dir, la idea per sí sola ja no agrada, i en canvi, és ràpid de fer, és resultón, ha agradat moltíssim i a sobre, és barata!

Bé, cal dir que tot va començar amb dos trossets de lluç fresc que em quedaven (uns 250 grs) a la nevera. I un diumenge que diu l’àvia que ve a dinar i jo tenia previst fer hamburgueses, però és clar, en tenia quatre, i partir hamburgueses és cutre, així que  vaig pensar en fer un pastís de lluç amb els dos trossets que quedaven i alguna cosa més. I tothom diu que “quina mala pinta”, que millor les hamburgueses.

Vaig buscar per internet una recepta convincent i vaig trobar aquesta: http://www.mercadocalabajio.com/2009/09/pastel-de-merluza.html, però hi vaig fer alguns canvis, que són:

– El de la recepta és un pastís fred, amb mahonesa per sobre. Jo l’he fet calentet i acompanyat d’arròs blanc i salsa romescu de pot (estupenda per cert, d’un lot de nadal).

– La quantitat de peix de la recepta és de 375 grs (diu per dues persones, però deuen ser de Bilbao): jo hi he posat tot el lluç i un llagostins cuits que tenia al congelador, que me’ls va regalar un dia la Gemma de la peixateria (d’aquí que sigui un plat econòmic, perquè una cosa eren sobres i l’altra, un regal …)

– El peix diu que es faci bullir, jo al microones uns 3 minuts i llestos.

La resta tot igual. És a dir: cal fer un sofregit de ceba, i un cop dauradeta, s’hi afegeix una cullerada de farina que remenarem perquè no tingui gust de crua. Després hi he posat el peix esmicolat, les cues dels llagostins tallades en trossets petits, un pot (o gairebé) de Sofrito Gallina Blanca de Tomate con Verduras, i un gotet de llet o la que calgui perquè quedi prou líquid. Un cop unit tot, ho he retirat del foc i hi he afegit els dos ous batuts amb una mica de sal. I llestos, al motlle, en el meu cas de corona, pintat amb oli, i al forn 30 minuts a 160graus en opció Circosteam (o sigui forn i vapor).

Desmotllar-lo ha estat molt fàcil, encara que cal fer-ho quan estigui fred. I per servir-lo, l’he escalfat al microones. També cal dir que vaig posar unes cues de llagostí senceres al fons com a decoració, de manera que quan li he donat la volta han quedat a sobre, i sembla com si marquéssin les porcions individuals.

Com dic, un plis, boníssim i n’hem menjat cinc persones de plat principal, amb arrosset blanc. Què més es pot demanar?

Quant a cocinandoconmami

Un blog per recordar alguns plats que han sortit espectaculars i després no recordo ni com ho he fet ni on ho he llegit ...
Aquesta entrada s'ha publicat en Pescado i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

