Crema exòtica de poma favorita de la Sara

A la Sara li encanten les sopes i les cremes, i per tant no és noticia que aquesta crema que vaig mig improvisar l’altre dia li agradés fins a repetir.

Però avui ha dit: “Mam, hem de repetir la crema exòtica de l’altre dia” i al veure la cara que he posat jo, ja ha vist clar que no tinc la recepta apuntada, i ha entrat en pànic. Li he dit que tranqui, que si m’hi poso segur que me’n recordaré.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATeniem tonyina a la planxa per dinar i en Dani havia fet hummus amb textura perfecta, però faltava un entrant que jo no tenia previst. I buscant buscant, vaig trobar la següent recepta:

http://www.euroresidentes.com/Recetas/sopas_cremas/sopa-manzana-mantequilla-cacahuetes.htm

Jo la vaig modificar segons els ingredients i el grau de colesterol que darrerament és el tema de moda en aquesta casa, i ha quedat així:

  • 1 litre de caldo de verdures “bajo en grasa” de tetrabrick
  • 1 poma golden tallada a daus
  • 1 patata vermella (nova)
  • 3 cullerades de mantega de cacauet
  • El suc de mitja llimona
  • Sal, gingebre en pols i curry

Posem el caldo a bullir amb els daus de patata i poma. Quan arrenca a bullir, hi afegir la mantega de cacahuet que prèviament hem dissolt amb el suc de llimona.  Ho deixem que cogui fins que quedin tous (uns deu minuts a partir que arrenca el bull, a foc mig/baix). Afegim la sal i les espècies i ho passem per la batedora. 

Queda una crema molt fineta, gens espessa, i amb un gust que no s’assembla a res, amb un punt dolc, àcid i torradet. Es preferible prendre-la a temperatura ambient o freda.

Quant a cocinandoconmami

Un blog per recordar alguns plats que han sortit espectaculars i després no recordo ni com ho he fet ni on ho he llegit ...
Aquesta entrada s'ha publicat en Entrantes, Fruta, Sopas i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

